Rabu, 22 April 2015

MAKANAN/MINUMAN UNTUK MENGUATKAN TULANG SELAIN SUSU



Makanan/minuman Untuk menguatkan Tulang Selain Susu..

1. Keju
Keju Sumber KalsiumKeju merupakan makanan yang berbahan dasar susu, Keju memiliki hampir semua kandungan nutrisi pada susu seperti, protein, vitamin, mineral, kalsium, fosfor, lemak dan kolesterol. Namun ingat susu juga akan menyebabkan ganguan kesIhatan jika digunakan secara berlebihan.

2. Yoghurt
Yoghurt sumber kalsiumYoghurt atau yogurt, adalah susu yang dibuat melalui fermentasi bakteria. Yoghurt dapat dibuat dari susu apa saja, termasuk susu kacang kedelai. Namun kebanyakan yogurt sendiri dibuat dari susu lembu. Yogurt juga merupakan makanan tinggi kalsium, kerana berbahan dasar susu yang sudah pasti memiliki sebagian besar kandungan gizi susu.

3. Sayuran Hijau
Sayuran Hijau sumber kalsium. Siapa sangka ternyata dalam sayuran pun terdapat kandungan kalsium yang tinggi dan dapat kita manfaatkan untuk memenuhi keperluan kalsium. Sayuran yang mengandung kalsium tinggi ialah seperti brokoli dan bayam.

4. Kacang Kedelai
Kacang Kedelai Sumber Kalsium. Tahukah anda, kacang kedelai juga mengandungi kalsium yang cukup tinggi, jika satu cawan kacang kedelai direbus tanpa dicampur garam, maka akan menghasilkan 261 mg kalsium. Selain itu, ada juga olahan dari kacang kedelai yang juga bermanfaat, iaitu susu kedelai.

5. Ikan Salmon
Ikan salmon kaya akan lemak sihat juga protein, selain itu 3 auns salmon yang sudah dimasak dengan memiliki tulang belakang ternyata juga mengandung kandungan kalsium yang tinggi yaitu 181 mg kalsium.


====================================================
Antara kebaikan Kopi Durian Emas yang telah diformulasikan khas ialah untuk membantu anda untuk membakar lemak didalam badan,ia juga boleh memberi Mineral Yang Baik Untuk Tulang & Sendi hanya dengan pengambilan satu sachet sehari..
====================================================

Berminat ?? Wsap/msj "KDE" ke 011-1997 9316
Info : http://kopisihatslim.blogspot.com/


Tiada ulasan:

Catat Ulasan